Wiosna pod znakiem Porsche

Kwiecień, 2012 | Tagi:  , ,    




 

Nowe Boxstery – warto się pokazać

Wiosną pojawi się odświeżony duet Porsche: Boxster i Boxster S. Zmiany widać na pierwszy rzut oka, a to, czego nie widać, można poczuć natychmiast po włączeniu stacyjki. Samochód wygląda jakby przeszedł trening pod okiem dobrego trenera fitness, a następnie trafił w ręce specjalisty od wizażu. Jego sylwetka jest smuklejsza, bardziej wysportowana i odmieniona. Samochód rozrósł się, oferując więcej miejsca nad głową wyższym osobom, a większy rozstaw przednich kół wraz z precyzyjnym elektrohydraulicznym układem wspomagania wprost zapraszają do wycieczki po górskich serpentynach. Ciekawe przetłoczenia na drzwiach mają swoją funkcję: doprowadzają powietrze do umieszczonego między osiami silnika. Równie interesujący jest charakterystyczny tył skrywający wysuwany spojler. We wnętrzu króluje ergonomia, a jej najlepszym przykładem jest dźwignia zmiany biegów umieszczona blisko kierownicy. Jeśli ktoś ceni wygodę, zamiast 6-biegowej ręcznej przekładni może wybrać skrzynię PDK. Łączy ona nie tylko dbałość o spalanie, ale także o osiągi. Ta przekładnia zmienia biegi bez potrzeby używania sprzęgła, a robi to szybciej niż kierowca wyścigowy. 7 biegów oszczędza paliwo, podobnie jak standardowy system Auto Start Stop, który wyłącza silnik, np. gdy samochód zatrzymuje się na skrzyżowaniu lub funkcja ‘żeglowania’ pozwalająca swobodnie toczyć się samochodowi, gdy nie dotykamy pedału gazu. Dość leniwej jazdy? Mocniejsze wciśniecie pedału i PDK ożywia samochód. Dotknięcie dodatkowego klawisza sprawi, że zawieszenie, praca silnika i skrzyni biegów uzyskują sportową charakterystykę. Spod świateł można wystrzelić w wyścigowym stylu. Jak bardzo wyścigowym to kwestia wyboru modelu. Oba samochody wyposażone są w 6-cylindrowe silniki typu bokser. Boxster z silnikiem 2,7 litra i mocą 265 KM potrzebuje 5,7 sekundy do 100 km/h, 3,4-litrowy Boxster S z 315 KM – jedynie 5 sekund.

Typowe dla Boxstera 2 bagażniki zachęcają do wyprawy, a jeśli promienie wiosennego słońca zamienią się w pierwsze krople deszczu, wystarczy 9 sekund, by mieć dach nad głową.

Porsche Boxster / Boxster S

911 Carrera Cabriolet

Innowacyjna klasyka

Zaprezentowane jesienią nowe 911 Carrera i Carrera S w wersji Coupé na wiosnę doczekały się swoich odpowiedników w wersji Cabriolet. Do wszystkich nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w nowej generacji dołożono kolejne: innowacyjną konstrukcję miękkiego dachu. Wykonany z magnezu stelaż jest nie tylko wyjątkowo lekki, ale także gwarantuje zachowanie idealnej linii modeli 911. Mocno napięty materiał jest wytrzymały, tłumi dźwięki i dobrze izoluje wnętrze latem i zimą. By się go pozbyć, wystarczy w czasie jazdy nacisnąć właściwy przycisk i po 13 sekundach można rozkoszować się niebem nad głową. Jadąc szybciej warto wcisnąć inny klawisz, który sprawi, że elektrycznie sterowana osłona przeciwwiatrowa ochroni nas przed pędem powietrza. Silniki obu wariantów są identyczne jak w wersjach Coupé. 3,4-litrowa jednostka wersji Carrera dysponuje mocą 350 KM, 3,8-litrowy silnik Carrery S dostarcza 400 KM. Standardem jest 7-biegowa ręczna skrzynia biegów, alternatywnie wybrać można 7-biegową skrzynię PDK. Nad osiągami nowych samochodów czuwa szereg standardowych i opcjonalnych systemów bezpieczeństwa, a jednym z priorytetów konstrukcyjnych była oszczędność paliwa. Doskonała aerodynamika, niska masa, oszczędne silniki i wydajne skrzynie biegów sprawiają, że pomimo oferowanych potężnych mocy zużycie paliwa może spadać poniżej 10 l/100 km.

Porsche 911 Carrera

Panamera GTS: Gran Turismo Sport

W szeregu modeli Panamera pojawił się nowy zawodnik. Dosłownie. Ten czterodrzwiowy samochód sportowy ma ambicje torowe. Oprócz kontrastujących, czarnych elementów stylistycznych nadwozia drzemiący w nim potencjał sygnalizuje również brzmienie sportowego układu wydechowego. Także wnętrze ze sportowymi fotelami adaptacyjnymi, sportową kierownicą i ekskluzywną tapicerką GTS wykonaną ze skóry łączonej z Alcantarą nie pozostawia wątpliwości, z kim mamy do czynienia. Zmodyfikowany wolnossący silnik V8 o pojemności 4,8 litra generuje moc 430KM. Skrzynia Porsche Doppelkupplung (PDK) przenosi ją poprzez system PTM na wszystkie cztery koła, a dzięki pakietowi Sport Chrono zmiany przełożeń są niezwykle dynamiczne. Obniżone i usztywnione zawieszenie pneumatyczne z systemem PASM oraz układ hamulcowy pochodzący z Panamery Turbo wraz z 19-calowymi kołami i 5 mm przekładkami dystansowymi tylnej osi gwarantują pewne panowanie. A jest nad czym: 4,5 sekundy do 100 km/h i prędkość 288 km/h. I wszystko przy zużyciu paliwa mogącym sięgnąć 10,7 l/100 km.

Porsche Panamera GTS

 

Zapraszamy na Motor Show w dniach 13-15 kwietnia br., gdzie na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich będzie można obejrzeć powyższe modele Porsche.