ARCHIWUM Magazynu B&B - zakończył działalność w 2018

Vito Vergelis – z miłości do mody

Na polskim rynku działa wiele prężnych, rodzimych firm, nie zawsze znanych szerokiemu gronu odbiorców. Będziemy się starali przedstawić naszym Czytelnikom te, które naszym zdaniem zasługują na uwagę.
O marce Vito Vergelis opowiada Małgorzata Zasada, dyrektor ds. handlowych.

Historia firmy

Marka Vito Vergelis powstała kilkanaście lat temu, ale historia krawiecka firmy sięga
połowy lat 50. ubiegłego stulecia. Początkowo było to przedsiębiorstwo państwowe pod nazwą Zakłady Przemysłu Odzieżowego MODA. Przedmiotem produkcji wówczas była odzież damska, męska i dziecięca. W 1998 roku zakłady, słynące z wysokiej jakości swych wyrobów, przekształciły się w nową formę prawną, a mianowicie spółkę Moda Wrocław S.A. Po jakimś czasie spółka ograniczyła swoją produkcję do odzieży damskiej. Od początku istnienia misją firmy była produkcja eleganckiej odzieży dla najbardziej wymagających kobiet, i tak jest do dziś.
Spółka zajmuje się projektowaniem i produkowaniem kolekcji pod własną marką – Vito Vergelis.

Marka, klientka, kolekcja

Biorąc pod uwagę wymagający rynek, staramy się wypracować własny pomysł na markę i skutecznie go realizować. Jednym z pierwszych zadań było określenie i konsekwentne budowanie tożsamości marki i produktów, tak, aby tworzone kolekcje nie były zbiorem przypadkowych pomysłów. Mają one wyrażać tożsamość marki i kobiety, dla której są tworzone. Cały czas poszukując i odkrywając potrzeby kobiet, dla których przygotowujemy kolekcje, jednoznacznie zdefiniowaliśmy grupę docelową klientek, do których chcemy dotrzeć z naszą ofertą okryć i ubiorów.
Jest to :
• kobieta pewna siebie, w wieku 30 +, która nie epatuje, nie szokuje, ani nikogo nie udaje, bo nie musi nikomu niczego udowadniać,
• kobieta zamożna, wybierająca kreacje podkreślające jej status i wysoki prestiż społeczny, należąca do elit społecznych,
• kobieta wymagająca, doceniająca połączenie klasyki z subtelnym powiewem sezonowych nowości, a więc elegancja i szyk, ale bez zbędnego przepychu,
• kobieta mająca jasno sprecyzowane oczekiwania wobec siebie, wobec życia, a także wobec mody.
Klientka Vito Vergelis bawi się modą, ale i dostosowuje ją do siebie.

nr11_Vito_Vergelis3

Ubrania marki wybierają kobiety, które mają własny styl, ale chcą go ożywić sezonowymi nowościami. Obietnicą marki Vito Vergelis jest zapewnienie kobiecie aktywnego uczestnictwa w modzie, zagwarantowania poczucia komfortu i luksusu, który dają nasze wyroby, wywołanie u niej pozytywnych emocji i skojarzeń związanych z zakupami i noszeniem naszych ubiorów, które swoim stylem i jakością dorównują wyrobom największych znanych marek.

Stworzenie takiego profilu odbiorcy detalicznego poprzedzone było zdobytym wieloletnim doświadczeniem i licznymi badaniami rynku. Firma świadomie kieruje swoją ofertę do kobiet dojrzałych, ale i tych młodszych. Bierzemy pod uwagę fakt, że w obecnych czasach kobiety dojrzałe są młodsze niż kiedyś. Dzisiejsza 40-latka czuje się i wygląda jak dawniej 30-latka, a 50-latka jak dawniej 40-latka. Kobiety są bardziej świadome swojego ciała, bardziej aktywne i zadbane, a dzięki temu upływ czasu znacznie później odbija się na ich wyglądzie i sposobie życia.
Także postawienie na jakość nie jest przypadkowe, gdyż pozwala w pełni wykorzystać posiadaną bazę intelektualną (know-how) oraz produkcyjną. Firma posiada bowiem w pełni wyposażony własny zakład produkcyjny, z profesjonalną i doświadczoną załogą oraz własną wzorcownię i pracownię projektową, w których przygotowywane są autorskie kolekcje.

W każdym roku zespół projektantów Vito Vergelis przygotowuje w pracowni projektowej dwie sezonowe kolekcje. Każda z nich składa się z blisko 200 wzorów, nad którymi pracują w kolejnych etapach krojczy, krawcowe czy technolodzy posiadający wysokie kwalifikacje i długoletnie doświadczenie. Tkaniny, z których szyte są kolekcje Vito Vergelis, wybierane są na Targach Mody Premiere Vision w Paryżu. Producentami tych starannie wyselekcjonowanych tkanin są najlepsze fabryki włoskie, francuskie i niemieckie. Kolekcje są projektowane i produkowane w Polsce, co pozwala utrzymać najlepszą jakość oraz adaptować najnowsze trendy do rodzimych realiów.

nr11_Vito_Vergelis1

Przyszłość

Firma tworzy własne autorskie kolekcje i nie jest to bez znaczenia, gdyż ciągłe wyzwania na bardzo konkurencyjnym obecnie rynku mody zaowocują rosnącym znaczeniem firm opierających swoją ofertę na wyszukanym wzornictwie, reprezentującym wysoką jakość produkowanej odzieży.
W dobie wszechobecnej w sieciówkach mody masowej, powielającej wzory z wybiegów na zasadzie „kopiuj” i „wklej”, klientki coraz chętniej wracają do firm oferujących krótkie serie i coraz częściej pytają o kraj pochodzenia wyrobu. Rośnie więc zaufanie klientek do marki krajowej mającej swoją historię, odzwierciedlającej pewne wartości, znającej specyfikę tego rynku i skoncentrowanej na wysokiej jakości wykonania. Taką marką jest właśnie Vito Vergelis i w tym kierunku widzimy szansę dla naszej marki w przyszłości.

Firma stara się wypracować nowe zasady funkcjonowania na rynku mody. Musimy połączyć estetykę i jakość świata mody ze sprzedażą detaliczną, od której zależy przyszłość każdej firmy. Dotychczas marka Vito Vergelis kojarzona była z tzw. slow fashion, co polegało na przygotowywaniu tylko dwóch kolekcji sezonowych na wiosnę/lato oraz jesień/zimę. Obecnie, zamiast dawnej metody wymiany lub uzupełniania garderoby dwa razy w roku, klientki przyzwyczaiły się do regularnych dostaw „nowości” do salonów. Chcąc odpowiedzieć na ich potrzeby, przygotowujemy dodatkowe tzw. międzykolekcje, czyli działamy w systemie fast fashion.

nr11_Vito_Vergelis2

Sprzedaż, rozwój

Działając w nowej strukturze własnościowej od 2012 roku firma skutecznie rozbudowuje sieć sprzedaży. Posiadamy własną bazę około 120 kontrahentów, którzy prowadzą sprzedaż we własnych sklepach. Poza tym firma, dążąc do wzmocnienia i budowania coraz większej rozpoznawalności marki na rynku, rozszerza współpracę z partnerami franczyzowymi. Staramy się przygotować dobry produkt, który potem przekazujemy do sklepów w ręce fachowców od sprzedaży. Współpracujemy z najlepszymi. Nasze kolekcje sprzedajemy zarówno na rynku wschodnim, jak i zachodnim.

Nasze nastawienie proklienckie i chęć wyprzedzania oczekiwań przekłada się na ułatwianie kobietom dotarcia do oferty Vito Vergelis. Stąd zainteresowanie e-handlem, dzięki któremu klientki w zaciszu swojego domu mogą dokonać zakupu. Jest to kolejny, dodatkowy kanał sprzedaży. Sklepy internetowe dają możliwość dotarcia do szerokiej rzeszy odbiorców i razem ze sklepami stacjonarnymi doskonale się uzupełniają.
Obserwujemy szybko zmieniające się sposoby komunikowania się z klientem oraz zmiany zachowań zakupowych naszych klientek i dlatego staramy się nie pozostawać w tyle w tym zakresie. Jesteśmy obecni w internecie, ponieważ jest to znak młodości, innowacyjności i otwartości na zmiany.

Nowoczesny sposób myślenia, twórcza pasja i cały czas widoczny zapał do pracy całego zespołu to atuty, które sprawiają, że marka Vito Vergelis cały czas utrzymuje mocną pozycję na rynku odzieży damskiej w Polsce i nie tylko.
A wszystko to wynika z miłości do mody!

Zdjęcia: www.vitovergelis.pl

Business&Beauty Magazyn