ARCHIWUM Magazynu B&B - zakończył działalność w 2018

Pomaganie jest trendy!

Pod tym hasłem po raz czwarty wystartował dobroczynny projekt zainicjowany przez rapera Krzysztofa „Gorzkiego” Gorzkiewicza.

To projekt nietypowy, zrealizowany w gronie gwiazd, dla których dobroczynność to coś więcej niż możliwość promocji, a przede wszystkim nie biorących za udział żadnych honorariów.

Każdego roku, pod tym samym hasłem, gwiazdy nagrywają piosenkę, teledysk oraz koncertują i występują w mediach, propagując idee projektu oraz zbierając fundusze na określony cel.

Gorzkiewicz do współpracy zachęca najważniejsze postacie polskiego show biznesu. Dotychczas w kampanii wzięli udział m.in.: Krzysztof Ibisz, Maciej Orłoś, Michał Wiśniewski, Agnieszka Włodarczyk, Piotr Świerczewski, Michał Milowicz, Krzysztof Antkowiak, Alicja Węgorzewska, Krzysztof Cugowski i inni. W akcję włączyło się także wiele gwiazd zagranicznych – jak Truth Hurts, Cypress Hill, czy finalistka brytyjskiego X-Factor, Rebeca Ferguson.

Dzięki funduszom , które po części za sprawą 1% podatku wzmocniła kampania „Pomaganie jest trendy”, fundacja kilka razy do roku ściąga do swojej siedziby w Kaliszu najwybitniejszych specjalistów w dziedzinie autyzmu. To sprawia, że 80% podopiecznych organizacji nie przejawia na laicki rzut oka żadnych zachowań charakterystycznych dla autyków.

W tym roku, w warszawskim Hear Studio, przy akompaniamencie młodego kompozytora Marcina Nierubca zaśpiewały gwiazdy takie, jak Jerzy Połomski, Bohdan Łazuka, Beata Tadla, Alicja Węgorzewska, Małgorzata Kosik, Michał Milowicz, Michał Rudaś, Asia Ash i, oczywiście, twórca projektu – „Gorzki”. Poza piosenką i teledyskiem realizowanym przez Piotra Deszkiewicza i Jakuba Lada, w tym roku zrealizowane zostały również, po raz pierwszy, zdjęcia do kalendarza dobroczynnego z udziałem gwiazd, których realizacji podjął się czołowy polski fotograf Bartek Wardziak.

nr10_pomaganie1

Biznesowe wartości projektu

Jak wynika z badań instytutu ARC Rynek i Opinie, prawie 30 % Polaków decydując się na zakup danego produktu bierze pod uwagę działania sponsorskie firm. Najbardziej pozytywnie oceniane jest wspieranie finansowe akcji charytatywnych, które popiera trzy czwarte badanych. Być może właśnie dlatego w ciągu czterech lat akcja zyskała zaufanie dużych koncernów, wspomagających jej coroczną realizację. Firmy takie, jak Kupiec Sp. z o.o., AEK Design, Hotel Kristoff, Ośrodek Konferencyjny Wityng, Avans, Euro Invest, Chevrolet czy popierany przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi program „Doceń polskie” chętnie przyłączają się do projektu pomagając pokryć koszty nagrań piosenki i teledysku, a także koncertów organizowanych na rzecz potrzebujących, jak również wspierając fundację 1% podatku, co z kolei przekłada się na skuteczność realizacji jej celów. Wspomniane firmy poprzez udział w akcji nie tylko ocieplają swój wizerunek, ale też mogą pochwalić się zwiększeniem sprzedaży swoich produktów. Zdecydowanie pomaga w tym aprobata i wsparcie akcji przez media – takie jak Telewizja Polska, Polsat, TVN, miesięcznik „Rzeźnik Polski” czy „Busines&Beauty”.

Działania projektu zdecydowanie wzmacnia udział w nim czołowych polskich dziennikarzy, rekomendujących akcję przy nagraniach każdego teledysku oraz prowadzących związane z nim eventy. Do tej pory akcję wspierali: Katarzyna Senyk (TVP), Marcin Cejrowski (Polsat), Katarzyna Burzyńska (TVP), Serafina Ogończyk-Mąkowska („Business&Beauty”), Maciej Orłoś (TVP), Krzysztof Jankowski (Eska) i inni. W tym roku, oprócz standardowych działań, Gorzkiewicz pod szyldem swojej akcji zrealizował również komedię “SkarLans” z udziałem polskich gwiazd, wyśmiewającą polski show biznes. Ponieważ film został wyemitowany za darmo w serwisie YouTube, jego producenci zwracają się do widzów z prośbą o przekazanie równowartości ceny biletu do kina na rzecz małego Franka, chorego na nowotwór.

Istotnym elementem projektu ma być również budowany dla handlowców portal www.kupujipomagaj.pl, dzięki któremu handlujący tam przedsiębiorcy i osoby indywidualne przekazywać będą 5% ceny swoich produktów na rzecz budowy i utrzymania ośrodka diagnostycznego i pierwszego w Polsce przedszkola dla dzieci dotkniętych przez autyzm i inne niepełnosprawności.

Lepszy start

„Pomaganie jest trendy” pod koniec 2013 roku nawiązało partnerstwo z Kaliskim Stowarzyszeniem Sportów Walki „Arkadia”. Owocem tej współpracy jest organizacja walk gwiazd i utytułowanych zawodników boksu i muay thay, z których dochody mają być przekazywane na rzecz dzieci dotkniętych przez autyzm, ale również na rzecz wspomnianego stowarzyszenia.

„Ta współpraca jest dla nas bardzo ważna, ponieważ oprócz działalności na rzecz autyzmu, możemy działać dla dzieci z rodzin patologicznych, dając im wspólnie z Arkiem Wełną (prezesem stowarzyszenia „Arkadia”) możliwość lepszego startu. Dzięki opiece stowarzyszenia, dzieci które skazane zostały przez społeczeństwo na socjalną banicję, odnoszą sukcesy na ringu, są zawodowymi mistrzami Polski, Europy czy nawet świata w boksie, K-1 i muay thay, jeżdżą do Tajlandii na specjalistyczne szkolenia, a sam Arek często obciąża się kredytami tylko po to, aby wyciągnąć ich z ulicy. Bardzo imponuje mi jego postawa, dlatego też chcemy im również pomóc” – wyjaśnia Krzysztof Gorzkiewicz.

Zagadka autyzmu

Tegoroczna edycja akcji „Pomaganie jest trendy” powstaje pod hasłem „Autyzm nie musi być wyrokiem”. Podtytuł kampanii, mimo iż często wywołuje kontrowersje, nie jest przypadkowy. Główną cechą autyzmu jest trudność w nawiązywaniu kontaktu z otoczeniem. Niestety, wielu rodziców często tłumaczy to zjawisko w sposób wygodny dla siebie, nie dopuszczając do świadomości faktu, że może być to autyzm. Szczególnie zagrożone autyzmem są dzieci obciążone ryzykiem okołoporodowym, a także te we wczesnym wieku przedszkolnym. Przy leczeniu ważny jest czas – im wcześniej rozpozna się zaburzenia związane z rozwojem dziecka, tym szybciej i skuteczniej można im przeciwdziałać, bo nie zdążą jeszcze dokonać tak wielkich szkód. W wielu przypadkach autyzm wyleczyć można w 100%, niezbędna jest jednak do tego szybka reakcja rodzica i podjęcie kroków terapeutycznych. Fundacja „Nowa Nadzieja” może pochwalić się jedną z największych skuteczności w leczeniu autyzmu w Polsce, w dużej mierze dzięki wizytom w jej siedzibie światowego autorytetu w dziedzinie autyzmu, dr Johna Greena. A problem nie jest bagatelny, statystyki bowiem wskazują na to, że aż jedno na 88 dzieci w Polsce dotknięte jest przez autyzm.

nr10_pomaganie2

Jak wspierać?

Oprócz oczywistych darowizn, istotnym elementem wsparcia dla fundacji jest 1% podatku, który fundacji można przekazać, nie obciążając własnych kieszeni, przy najbliższym rozliczeniu podatkowym, wpisując w odpowiednią rubrykę jej KRS: 0000321541.

Ważna jest także promocja, dlatego akcja „Pomaganie jest trendy” wciąż poszukuje partnerów, którzy wesprą finansowo festiwal finałowy. Odbędzie się on 10 maja 2014 r. w Kaliszu , a na jego realizację potrzebne jest 150 tys. zł.

Gorzkiewicz planuje również realizację programu telewizyjnego „Pomaganie jest trendy”, którego start zależny jest od zainteresowania ze strony reklamodawców. Produkcja serii 12 odcinków, niezbędnych do wejścia w ramówkę telewizji ogólnopolskiej, kosztuje około 160 tys. zł . Działania te jednak bez wątpienia przyniosą wymierne korzyści przedsiębiorcom decydującym się na współpracę oraz samej inicjatywie i przede wszystkim dzieciom, dla których to jest tworzone. Mamy nadzieję, że wśród naszych czytelników nie zabraknie biznesmenów dobrego serca, którzy zdecydują się na udział w przedsięwzięciu.

Więcej informacji na temat akcji: www.pomaganiejesttrendy.org.pl oraz www.facebook.com/pomaganiejesttrendy

Business&Beauty Magazyn